Sztuka uliczna w reklamie

Zastanawiasz się, w jaki sposób marketerzy wykorzystali sztukę uliczną, aby dotrzeć ze swoją reklamą na zewnątrz? Chcesz poznać definicję marketingu ulicznego i jego różne techniki?

W takim razie trafiłeś we właściwe miejsce. Street Art Galerie to sklep specjalizujący się w sztuce miejskiej. Prowadzimy również blog, na którym regularnie przekazujemy całą naszą wiedzę na temat tej formy sztuki.

Street art staje się coraz bardziej popularny i znajduje zastosowanie w wielu dziedzinach, w szczególności w reklamie. Zjawisko to znane jest jako marketing uliczny i pozwala na stworzenie oryginalnej kampanii reklamowej z wykorzystaniem miejskiego wystroju.

.

W tym artykule dowiesz się:

  • definicja marketingu ulicznego.
  • Różne formy reklamy
  • Najlepsze działania marketingu ulicznego
  • Street Art Galerie obrazy przedstawiające nazwy marek
  • .

Zacznijmy od razu od definicji marketingu ulicznego.

Co to jest marketing uliczny?

Reklama uliczna, bardziej znana jako marketing uliczny, ma miejsce w określonych miejscach publicznych o dużym natężeniu ruchu. Ta forma marketingu ma tę zaletę, że jest widoczna w codziennym życiu ludzi i może mieć silny wpływ dzięki swojej oryginalności.

Celem marketingu ulicznego jest zatem zwrócenie uwagi przechodniów na kampanię reklamową w środowisku miejskim.

W miarę jak skuteczność tradycyjnego marketingu spada, marketerzy starają się znaleźć nowe i oryginalne sposoby na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów. Jednym z tych nowych trendów jest marketing uliczny, polegający na umieszczaniu reklam w strategicznych miejscach, w których ludzie nie spodziewają się ich zobaczyć.

Marketing uliczny może przybierać różne formy (przejdź nieco dalej, aby zobaczyć wszystkie techniki). Nie jest tylko statyczny i może ożywać, na przykład poprzez dystrybucję próbek na ulicy. Fakt interakcji między produktem lub marką a klientem będzie miał większy wpływ na jego decyzję o zakupie.

Wadą marketingu ulicznego jest to, że może być trudny do zaplanowania. Pomysł musi być unikalny i łatwy do zrozumienia dla każdego. Jeśli reklama jest zbyt niejasna lub abstrakcyjna, efekt zostanie utracony przez widzów. Ponadto, aby stworzyć tę oryginalną formę kampanii, wymagane jest pozwolenie od miasta.

Techniki marketingu ulicznego

techniki marketingu ulicznego szeroko obejmują techniki sztuki ulicznej. Przyjrzyjmy się razem poniżej siedmiu metodom marketingu ulicznego.

Sklepy efemeryczne

Efemeryczny butik lub sklep pop-up może być częścią marketingu ulicznego. Jest to sklep, który jest obecny tymczasowo, przez kilka tygodni lub kilka miesięcy. Koncepcja ta rozpoczęła się w latach 90. w Stanach Zjednoczonych. Stopniowo główne marki, szczególnie w sektorze mody, wykorzystały tę technikę do stworzenia oryginalnej kampanii marketingowej.

Na dwóch poniższych zdjęciach możemy zobaczyć efemeryczny sklep od H&M i Adidas. Ta pierwsza marka ustawiła ogromną drewnianą skrzynię ładunkową na plaży w Holandii. Adidas tymczasem zainstalował ogromne pudełko na buty w Buenos Aires w Argentynie.

Otoczenie miejskie

Wiele elementów dekoracji miejskiej można wykorzystać i wykorzystać do stworzenia kampanii reklamowej. Może to być pokrywa włazu, słup elektryczny, rura kanalizacyjna, przejście dla pieszych, projekcja wideo na ścianie lub po prostu tradycyjna ściana.

Meble miejskie

Meble uliczne są częścią miejskiego wystroju. Istnieje wiele możliwości, aby wykorzystać je do stworzenia reklamy ulicznej. Elementy takie jak ławka, kosz na śmieci czy przystanek autobusowy można wykorzystać do przekształcenia ich w kampanię marketingową.

Transport publiczny

Nierzadko można zobaczyć autobusy lub tramwaje, spersonalizowane przez marki, poruszające się po różnych ulicach i dzielnicach miast. Technika ta dociera do jak największej liczby osób, ponieważ ma tę zaletę, że jest mobilna i w ruchu.

reklama zewnętrzna środków transportu publicznego nie jest jedyną formą marketingu ulicznego w tej kategorii. Kampania marketingowa może mieć miejsce również wewnątrz metra, tramwajów czy autobusów. Powyższe zdjęcie przedstawia kampanię marketingową stworzoną przez markę zegarków IWC.

Rozkład próbek

Niekiedy marki zatrudniają młode, dynamiczne zespoły ambasadorów do reprezentowania marki i rozdawania próbek i/lub kuponów. Są oni również pod ręką, aby odpowiadać na pytania potencjalnych klientów w celu wzmocnienia wizerunku marki. Może to mieć duży wpływ na decyzje zakupowe potencjalnych klientów.

Rzeczywistość rozszerzona

Rzeczywistość rozszerzona to dobra technika, aby zainteresować, zaskoczyć i zaangażować przechodniów. Może mieć silny wpływ na zapamiętywanie marki w społeczeństwie, w którym widzimy około 3000 reklam dziennie.

Na powyższym filmie Pepsi Max zainstalowała ekran na przystanku autobusowym, aby zmienić scenerię, a tym samym sprawić, że w tle pojawią się elementy paranormalne.

Flash mob

Ta forma marketingu ulicznego jest znacznie rzadsza, ale może mieć silny wpływ na wizerunek marki. Zasada polega na zmobilizowaniu całego zespołu i wykonaniu choreografii na ulicy.

Powyżej widzimy wideo flash mob wykonany przez Danone w 2012 roku z okazji wprowadzenia na rynek jogurtu. Kiedy przechodzień spróbował jogurtu, świat się zatrzymał.

5 przykładów marketingu ulicznego, który działa

Przyjrzyjmy się niektórym z najlepszych ulicznych działań marketingowych, które stworzyły marki, zaczynając od Mcdonald’s.

Mcdonald’s

Słynna sieć fast foodów przeprowadziła szereg ulicznych akcji marketingowych. Na pierwszym zdjęciu przejście dla pieszych zostało przekształcone w chipsy. Drugie zdjęcie przedstawia ogromną filiżankę kawy, z której wydobywa się dym. Ostatnie zdjęcie przedstawia ekspres do kawy napełniający filiżankę.

Różne reklamy sztuki miejskiej stworzone przez markę odniosły prawdziwy sukces. Przejście dla pieszych zamienione w chipsy jest bez wątpienia najbardziej znaną z ulicznych kampanii marketingowych.

Jeep

Jeep podkreśla jakość swoich samochodów 4×4, które mogą pokonać każdą przeszkodę, a nawet zaparkować na schodach!

Kit Kat

Trudno przejść obok tej ławki bez zwrócenia uwagi na jej tapicerkę. Możemy wyraźnie dostrzec markę i jej świetną pracę marketingową.

Lego

Marka zabawek budowlanych prezentuje swoje talenty, zlecając przeniesienie ogromnego elementu Lego za pomocą dźwigu.

Mr Clean

Mr. Clean pokazuje nam swoją skuteczność, podkreślając biel jednego z pasów przejścia dla pieszych.

Tabele z obecnością marki

W naszym sklepie internetowym mamy kilka stołów ze znanymi markami. Tak jest w przypadku Lamborghini, Carlsberg, Campbell’s i Rolex, które prezentujemy poniżej.

Marka samochodów sportowych Lamborghini na tle amerykańskich banknotów

.

Puszka zupy Campbell

.

Astronauta z piwem Carlsberg na Księżycu

.

Zegarek Rolex wyróżniony

.

Wpłyń na świat dzięki sztuce ulicznej

Od teraz marketing uliczny nie będzie miał przed Tobą tajemnic. W świecie, w którym marki szukają nowych kreatywnych sposobów na prezentowanie swoich reklam klientom, marketerom udało się przejąć sztukę uliczną, aby obrócić ją na swoją korzyść. Istnieje na to wiele technik, które działają!

Sztuka miejska staje się coraz bardziej powszechna, a jej obecność jest zróżnicowana w wielu obszarach. Widzimy ją w projektowaniu wnętrz, reklamie, ale także w modzie.

W tym artykule przedstawiliśmy próbkę obrazów street art. Sugerujemy zapoznanie się z całą kolekcją klikając na poniższy obrazek.

.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *