Sztuka cyfrowa: 4 główne wyzwania dla galerii sztuki

Czy chcesz poznać wpływ sztuki cyfrowej na galerie sztuki? Chcesz poznać 4 ważne kwestie dla galerii sztuki?

W takim razie trafiłeś we właściwe miejsce. Street Art Galerie regularnie pisze na swoim blogu o sztuce ulicznej, aby dostarczyć ci wiedzy na temat tej sztuki i tego, co ją otacza.

Cztery główne wyzwania sztuki cyfrowej dla galerii sztuki to autentyczność dzieł sztuki, wycena sztuki cyfrowej, ochrona dzieł sztuki i promocja sztuki cyfrowej.

Technologia stopniowo opanowuje wiele dziedzin. Rewolucja ta nie ominęła również sztuki, która nieustannie zmienia swoje oblicze. Galerie sztuki są zmuszone do adaptacji, aby dotrzymać jej kroku. Stoją one przed nowymi wyzwaniami związanymi z popularyzacją sztuki cyfrowej. Jest to tym ważniejsze, jeśli mają one pozostać istotne i odnosić sukcesy. W tym artykule przedstawiamy najważniejsze kwestie, przed którymi stoją galerie sztuki w erze cyfrowej.

1- Własność i autentyczność cyfrowych dzieł sztuki

Temat ten jest głównym wyzwaniem dla tych miejsc ulepszania i promocji dzieł sztuki. Wraz z rozwojem technologii, obiekty artystyczne mogą być tworzone przy użyciu narzędzi do projektowania wspomaganego komputerowo (CAD). Do tego dochodzą narzędzia do modelowania 3D, grafika wektorowa i oprogramowanie do edycji zdjęć.

W rzeczywistości wszystkie te narzędzia sprawiają, że reprodukcja tych dzieł jest łatwiejsza i szybsza niż kiedykolwiek. Stwarza to prawdziwy problem własności i autentyczności tych ostatnich. Galeria sztuki w Paryżu może mieć trudności z zagwarantowaniem oryginalności cyfrowego obiektu sztuki. Musi zatem pomyśleć o wprowadzeniu środków mających na celu ochronę praw własności intelektualnej do dzieł autorów.

Praktycznie rzecz biorąc, każdy twórca powinien oznaczać swoją produkcję za pomocą technik takich jak podpisy cyfrowe lub tatuaże. Myślenie musi iść w tym kierunku, aby zapewnić, że autorzy prac cyfrowych nie są oszukiwani.

2- Promowanie sztuki cyfrowej

Cyfrowe obiekty sztuki są często trudne do wyceny pod względem ceny. Istotne jest, aby galerie znalazły mechanizm przypisywania godziwej wartości tego typu produkcjom. Umożliwi to ich sprzedaż. W przeciwieństwie do tradycyjnych dzieł, które są sprzedawane jako pojedyncze egzemplarze, dzieła cyfrowe są sprzedawane w formie cyfrowych kopii lub licencji.

W rezultacie ich ceny mogą się znacznie różnić. Galerie sztuki muszą być w stanie określić, w jaki sposób ustalać swoje wartości finansowe. W ten sposób będą w stanie zapewnić uczciwe wynagrodzenie dla twórców, a tym samym dla siebie. Jednak tym miejscom promującym sztukę trudno jest znaleźć rynek dla tego rodzaju prac.

W rzeczywistości te dzieła sztuki są uważane za mniej „namacalne” lub „oryginalne” niż klasyczne przedmioty sztuki. W tym miejscu do gry wkracza geniusz galerii. Muszą one odkryć właściwy sposób prezentacji i sprzedaży tych dzieł, a tym samym przyciągnąć potencjalnych kolekcjonerów i nabywców.

3- Zachowywanie cyfrowych dzieł sztuki

Cyfrowe dzieła sztuki są dostępne w postaci danych komputerowych. W przypadku przechowywania uzasadnione jest pytanie, jak zachować je na przyszłość. Ważne jest, aby galerie pomyślały o tej części zagadnienia, o tym, jak je zachować i przywrócić w razie potrzeby.

W rzeczywistości jest to poważne wyzwanie, zwłaszcza że musimy zapewnić długowieczność tych dzieł. Przyszłe pokolenia będą mogły je docenić. Prawdą jest, że w informatyce istnieje wiele nośników cyfrowych, które można wykorzystać. Należą do nich dyski twarde, serwery, rozwiązania chmurowe, pamięć flash, płyty CD-ROM i DVD-ROM.

Te różne elementy mogą mieć jednak stosunkowo ograniczoną żywotność. Długoterminowe myślenie może skłonić galerie do wykorzystania technologii blockchain dla dzieł sztuki. Jest to również rozwiązanie, które może zagwarantować ich identyfikowalność i bezpieczeństwo przez długi czas.

4- Promowanie sztuki cyfrowej

Chociaż sztuka cyfrowa staje się coraz ważniejsza, niektórzy ludzie wciąż jej nie znają. Miejsca promocji sztuki muszą zatem pracować nad pobudzeniem tej wschodzącej formy. Wyzwanie jest zatem dwojakie:

  • prezentacja prac;
  • połączenie galerii z cyfrową publicznością.

Produkcje są często interaktywne lub animowane. Ich oglądanie wymaga specjalnych urządzeń, takich jak ekrany, zestawy do wirtualnej rzeczywistości czy instalacje multimedialne. Galerie muszą więc inwestować w tego rodzaju sprzęt. Mogą również oferować specjalne wydarzenia, aby zaprezentować prace artystów.

Mogą to być interaktywne wystawy, kreatywne warsztaty lub prezentacje 3D. Wreszcie, ważne jest, aby nie zapominać o odbiorcach online, którzy również stanowią znaczną część potencjalnych klientów, nabywców i entuzjastów. Pomoże to poszerzyć i zdywersyfikować tradycyjną publiczność. Innymi słowy, galerie sztuki muszą wdrożyć cyfrowe strategie marketingowe.

Przykładowe prace na Street Art Galerie!

Właśnie zapoznaliśmy się z 4 głównymi wyzwaniami sztuki cyfrowej dla galerii sztuki. Mamy nadzieję, że podobał Ci się ten artykuł i że odpowiedział na wszelkie pytania dotyczące tego tematu.

Czekając na zakup wirtualnego dzieła sztuki, proponujemy zapoznać się z naszą kolekcją obrazów street art. Znajdziesz tu szereg dzieł, które możesz zamówić w naszym sklepie internetowym! Wszystko, co musisz zrobić, to kliknąć poniższy link.

.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *